Published on inregion.cz (https://www.perognuno.cz)

Domů > JYSK zkracuje pracovní dobu

JYSK zkracuje pracovní dobu

Autor: 
Šárka Konečná
Inregion
Datum zveřejnění: 
Úterý, Leden 14, 2025 - 11:30
 Media use
Autor fotografie: 
JYSK - ilustrační foto, autor: JYSK, licence: Media use

Obchodní řetězec JYSK, který se zabývá zejména prodejem nábytku, bytových a zahradních doplňků, zavádí od letošního ledna zkrácenou pracovní dobu. Mzdu přitom zaměstnancům krátit nebude. Informovala o tom obchodní ředitelka pro JYSK Česká republika Jolana Prášilová.

Řetězec se tak snaží vyjít vstříc svým zaměstnancům a dopřát jim ročně až o dvatýdny více volna, a to při zachování plné mzdy. Všichni zaměstanci, kteří jsou u společnosti v hlavním pracovním poměru, tak týdně namísto čtyřiceti hodin odpracují pouze třicet sedm a půl hodiny. Podle vedení jde o reakci na zpětnou vazbu od zaměstnanců společnosti v Česku. 

„Zpětná vazba našich zaměstnanců je pro nás důležitá, bereme ji opravdu vážně a na jejím základě se snažíme neustále zlepšovat. Proto když se v průzkumu spokojenosti zaměstnanců tolik z nich vyjádřilo právě k work-life balance, byl to pro nás jasný signál, na co se zaměřit," uvedlaPrášilová. Podle Prášilové jde o významný benefit pro zaměstnance. 

Přesto by někteří zaměstnanci uvítali ještě větší zkrácení pracovní doby. "Je to lepší, jak nic, ale stále je to dost hodin za málo peněz," uvedl pro inregion.cz pod podmínkou anonymity jeden ze zaměstnanců brněnské pobočky JYSKu. "Za víkendové směny, kdy nemůžeme být s rodinami, je to malá kompenzace," doplnil zaměstnanec. 

Prášilová se přesto domnívá, že zkrácení pracovní doby, která se tak pozitivně projevuje na zvýšení průměrné hodinové mzdy zaměstnanců a zyšuje tak sekundárně mzdu používanou pro výpočet náhrady za dovolenou, je benefitem velmi značným.

„Jsme přesvědčeni, že naši zaměstnanci budou mít více času na odpočinek a jejich pracovní výkon bude díky tomu vyšší. To se pozitivně odrazí i na zákaznickém servisu. Zároveň věříme, že nám to při náboru nových zaměstnanců zajistí větší počet uchazečů o práci v JYSKu," dodala Prášilová.

 

Systém se měl osvědčit u sousedů

Podle obchodního ředitele Martina Lišky se sytém důkladně testoval na Slovensku ve vybraných prodejnách řetězce. „Že systém kratších pracovních úvazků funguje, jsme věděli už ze Slovenska, kde k této změně přistoupili o několik měsíců před námi. V našich podmínkách jsme ho navíc úspěšně otestovali na vybraných 20 prodejnách," vysvětlil Liška. Testování, podle něj, ukázalo, že změna neovlivnila kvalitu zákaznického servisu, který je pro daný řetězec dle Liškových slov zásadní prioritou.  Liška dále dodal, že pro podnik je klíčovým faktorem i péče o zaměstnance, jelikož spokojenost pracovníků se odráží na vztahu se zákazníkem.